Hörgeräte Signia NX7 programmieren

Hallo zusammen, ich habe die Signia NX7 und möchte diese sehr gerne selber programmieren.Den NoahLink Wireless habe ich mich schon besorgt und ebenfalls das Connex 8.5 runtergeladen.
Habe meine Hörgeräte damit schon ausgelesen und gesichert. Habe in Noah einen Kundennamen festgelegt für meine Hörgeräte.
Jetzt suche ich noch nach einem Audiogramm Programm zum downloaden kann mir da jemand Tips geben ?
Stelle es mir so vor, Audiogramm erstellen, Daten in Connex übertragen und die Signia programmieren
Danke für Hilfe

Hello everybody, I’ve got the Signia NX7 and would like very much to self program. I’ve already got the NoahLink Wireless and as well I’ve downloaded the Connex 8.5.

I’ve selected my hearing aids and backed them up. I have selected in Noah a customer name for my hearing devices.

Now I am still searching for an audiogram program to download. Can anybody please give me any tips. I would imagine I need to create an audiogram, transfer data into Connex and program the Signia.

Thanks for any help.

I think Glucas is translating for Horstkaiser? Not sure what you mean by needing to download an audiogram program. If you have an audiogram from somebody, you can enter data by clicking on the Audiogram tab on the top left. If you don’t have an audiogram, click on First Fit and then click on “InSituGram” at the bottom of the page.

I think he wants software to do an audiogram and then import that into connex so it, connex knows what adjustments to make. I assume he doesn’t know his audiogram. I had the same issue with Target initially.

Ich bin nicht sicher, was er meint, ein Audiogramm-Progamm zu herunterladen. Das ist nicht nötig. Man kann
Daten eingeben, indem man die Audiogram Tab oben links klicken. Wenn man kein Audiogram hat, klickt man auf First Fit und dann auf “InSituGram” am Ende der Seite.

1 Like

Connexx hat ein Tool namens InSituGram, um den Ton in jeder Frequenz zu messen. Nach Abschluss der Tonwertmessungen können Sie diese als Grundlage für Ihre Anpassung verwenden.

Connexx has a tool named InSituGram to measure tone hearing in each frequency. After completing the tone measurements you can use that as a basis for your fitting.

Ok danke, gibt es eine Anleitung in Deutscher Sprache dazu ?
Danke für Infos

Wenn Sie Genie2 installieren, wählen Sie die deutsche Sprache

When you install Genie2 select the German language

Software hier herunterladen; Das ist die Verbindung;

Download software here; This is the link;

How to find Fitting Software to Program Your Hearing Aids [DIY]